با مرغوب ترین خرمای جهان آشنا شوید

خرمای پیارم

در شهر حاجی‌آباد، خرمایی پرورش پیدا می‌کند که شهرت جهانی دارد. خرمای پیارم به خاطر طعم و شیرین و بی‌نظیرش به خرمای شکلاتی معروف شده است و نه‌تنها در ایران بلکه در دنیا با فقط یک‌بار مصرفش، هوادار همیشگی آن خواهند شد.

درخت پیارم

در جنوب به نخل خرما فَسیل گفته می‌شود. این درخت در برابر شوری آب منطقه بسیار مقاوم است. آب‌وهوای منطقه حاجی آب از بقیه نقاط نخلستانی که به گرمای بسیار بالایی دارند، خنک‌تر است که سبب کیفیت درجه یک خرما پیارم شده اما زمان باردهی و به ثمر نشستن درخت نخل پیارم را طولانی‌تر گردیده است.

آبیاری توسط رودخانه های اطراف  انجام می شود و مراحل شستشو به طور کامل انجام می پذیرد. در طی رشد از هیچ گونه ماده شیمیایی و کود استفاده نشده و محصول خرما پیارم ارگانیک تهیه می گردد. همه این موارد در مزه و ظاهر بی نظیر خرمای پیارم بسیار موثر بوده است.

 

مراحل رشد خرمای پیارم

برای پرورش خرما، از روش کاشت پاجوش استفاده می شود. بدین منظور جوانه که در پای درخت رشد کرده را به آهستگی طوری که هم جوانه و هم درخت اصلی صدمه نبیند، جدا و فسیل را می کارند. هشت تا ده سال طول می کشد تا درخت به ثمر بشیند. در مرحله اول چغاله خرما، که رنگ سبزی دارد و به کنگ مشهور است به وجود می آید. کم کم به رطبی بسیار خوشمزه تبدیل می گردد که به جرات می توان گفت دلچسب ترین رطب و از همه انواع بهتر است. در نهایت با از دست دادن آب رطب به خرمای پیارم مبدل می شود. از اوایل شهریور تا اوخر آبان پیارم های خوشمزه برداشت می شوند.

 

مشخصات ظاهری خرمای پیارم

خرما پیارم در دسته بندی خرماها که براساس بافت و مقدار رطوبت انجام می گیرد، از نوع نیمه خشک است. رطوبت و مقدار آب خرمای پیارم زیر ۱۵ درصد می رسد.

اندازه و سایز خرمای پیارم بین سه تا پنج سانتیمتر، با ظاهری بلند و بیضی شکل، دارای رنگ قهوه ای تیره و وزن تقریبی در حدود ۱۱ تا ۹ گرم از شناسه های خرمای پیارم است.

خواص خرمای پیارم

مهم ترین شاخصه در خرما پیارم نوع قند آن که فروکتوز است. قندی طبیعی که به آسانی هضم می شود و برای افراد دیابتی توصیه شده است.

در هر صد گرم خرما ده میلی گرم آهن، وجود کربوهیدرات ساده، پروتئن و مواد معدنی سرشار سبب شده که ارزش غذایی بسیار بالایی داشته باشد.

شرایط نگهداری

خرما پیارم، به دلیل رطوبت و آب کم از فساد و ترش شدن، کرم خوردگی و تخمیر در امان است و تا ۱۸ ماه هم در انبار سالم می ماند. شما می‌توانید آن را در یخچال شش تا یک ماه نگهداری کنید.

صادرات خرمای پیارم

خرما پیارم  گران ترین خرمای ایران به شمار می رود به همین دلیل آن را الماس سیاه ایران می نامند. کیفیت درجه یک، طعم بی نظیر، ظاهری همه پسند و سالم ماندن در دراز مدت سبب شده که به بسیاری از کشورهای دنیا صادر شود.

در پایان اگر شما هم با خواندن این مطلب و آشنا شدن با خرمای پیارم چنانچه تمایل دارید که با یک بار امتحان کردن مشتری دائمی خرمای شکلاتی شوید، معطل نکنید و به آسانی با مراجعه به وب سایت خرمای علی و خرید آنلاین خرمای پیارم آن را تهیه و میل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *