۵ دسر و میان وعده خوشمزه اما آسان با خرما

۵ دسر و میان وعده خوشمزه اما آسان با خرما قبلا در مقاله ای ، آموزش تهیه فرآورده های خانگی خرما را منتشر کردیم. با توجه به استقبال از مقاله فرآورده های خانگی خرما |راحت ترین راه ها برای طرز تهیه چیپس خرما ، سرکه خرما و ترشی خرما  برآن شدیم تا آموزشی دیگر از دسر های قابل تهیه با خرما را به شما معرفی کنیم. اینکه خرما دارای خواص فراوان درست است، اما متأسفانه سرانه مصرف آن در کشور بسیار پایین است و هنوز نتوانسته جایگاه خوبی پیدا کند.ممکن بعضی از شما بخصوص کودکان خرما را به‌تنهایی دوست نداشته باشند. در این صورت می‌توانید خرماهای مختلف را تهیه و امتحان کنید. ولی اگر موفق نشدید، به فکر حذف خرما از برنامه غذایتان نیفتید. راه‌حل استفاده از دسرهایی خوشمزه که در آن‌ها خرما به‌کاررفته است. تنوع در دسرها و غذاهایی که خرما در آن‌ها به‌کاررفته، بسیار زیاد است و شما با خرید آنلاین خرما از وب‌سایت خرمای علی و تهیه آن‌ها، از خواص و فواید بیشمار خرما بهره می‌برید. انواع دسر با خرما کیک خرما، حلوای خرما، کلوچه خرمایی، تارت خرما، و رولت خرما و ده‌ها نوع دسر و شیرینی دیگر که خرما در آن‌ها استفاده‌شده است و با کمی جستجو به‌راحتی می‌توانید دستور پخت آن‌ها را فرابگیرید. در ادامه چند نوع دسر بسیار ساده با خرما آورده شده است. شیر خرما ابتدایی‌ترین و آسان‌ترین دسر شیر خرما است. جالبِ بدونید که ترکیب شیر با هر میوه دیگر مثل موز، خربزه و غیره یا با کاکائو علاوه بر اینکه خواص شیر را از بین می‌برند بلکه باعث فساد در معده می‌شوند. اما ترکیب شیر و خرما معجزه می‌کند. رفع طبع سرد شیر، جلوگیری از ضعف، درمان گرفتگی عضلات، رفع عطش و سیری تنها بخشی از خواص این معجون خوشمزه و مقوی هست. طرز تهیه 5 دسر با خرما | دسر خرما خرما گردو شاید برایتان جای سؤال باشه که چرا در مراسم ختم و عزاداری از خرما به‌تنهایی و یا همراه با مغز گردو که با کنجد، پودر پسته، بادام و یا پودر نارگیل پوشانده و تزیین‌شده است، استفاده می‌شود؟ دلیل آن خاصیت خرما است که باعث رفع غم و اندوه، تقویت قلب و ایجاد شادابی و انرژی در بدن است که این خواص در ترکیب با گردو و دیگر آجیل‌ها بیشتر می‌شود.
5 دسر آسان با خرما | خرما گردویی
5 دسر آسان با خرما | خرما گردویی
طرز تهیه توپک خرمایی خرما را شسته و هسته آن‌ها را خارج کنید. یک الی دو دقیقه در آبجوش قرار داده تا پوست خرما کنده شود. سپس چرخ‌کرده، گلوله‌های دلخواه درست کنید. آجیل خردشده را می‌توانید با خرما ورز دهید و هم گلوله خرما را درون آجیل غلطاند. درصورت تمایل از پودر نارگیل و کنجد هم می‌توان استفاده کرد.
طرز تهیه 5 میان وعده با خرما | توپک خرما
طرز تهیه 5 میان وعده با خرما | توپک خرما
خرما ارده غلطاندن خرما در ارده، از شیرینی خرما کم می‌کند و طعم گس و تازه‌ایی به آن می‌دهد و برای افرادی که  شیرینی دوست ندارند، توصیه می‌شود. خوردن خرما ارده خواص فراوانی دارد ازجمله، درمان سردی مزاج، درمان اختلالات کبد و کلیه، کاهش کلسترول، تقویت حافظه، انرژی‌زا، رفع بیماری‌های رحم و نرم‌کننده سینه ملین و مسهل است.
۵ دسر و میان وعده خوشمزه اما آسان با خرما | خرما ارده
۵ دسر و میان وعده خوشمزه اما آسان با خرما | خرما ارده
طرز تهیه رنگینک دسری خوشمزه و راحت که در جنوب بسیار پرطرفدار است و جایگزین مناسبی برای دسرهای امروزی با شکر و مواد بدون ارزش غذایی می‌تواند باشد. طرز تهیه: ۱ لیوان سر پر آرد رو تفت دادم دهید تا خامی گرفته‌شده و کمی رنگش عوض شود. ۱۵۰ گرم کره اضافه و دوباره کمی  تفت دهید. سپس داخل پیرکسی که از قبل سلفون  دولا کشیده شده، نصفش مواد را بریزید. خرما را از پوست و هسته جدا کنید و با ۵۰ گرم کره و کمی پودر هل و دارچین تفت دهید. در آخر گردو خرد شده را به خرما اضافه کنید. مواد خرمایی را روی  آرد تفت‌داده شده داخل پیرکس بریزد و صاف و یکدست کنید. سپس نصف باقی‌مانده آرد تفت‌داده شده را رو روی خرما ریخته و در یخچال به مدت  یک ربع قرار دهید. زمان سرو سلفون را از پیرکس جدا و برش دهید و با کنجد، گردو، خلال بادام و نارگیل تزیین نمایید.
طرز تهیه 5 دسر خوشمزه با خرما | رنگینک
طرز تهیه 5 دسر خوشمزه با خرما | رنگینک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *